Kosteloze A+O-toolkit voor opzetten eigen wervingscampagne

28 september 2023
leestijd: 3 minuten

Op 11 september 2023 is de campagne ‘Makers van de Toekomst’ gelanceerd door A+O. Doel van de campagne is om jongeren en zij-instromers enthousiast te maken voor een opleiding en baan in de technologische maakindustrie. Voor bedrijven is een speciale digitale toolkit met beeldmateriaal beschikbaar, die zij kunnen inzetten voor eigen wervingscampagnes. De toolkit is te vinden op de website van A+O.

De arbeidsmarkt is krap en veel A+O-bedrijven zitten te springen om personeel. Maar hoe laat je aan jongeren en zij-instromers zien waarom werken in de metalektro zo leuk is? En hoe maak je tijd en geld vrij om een eigen campagne op te zetten? Ter ondersteuning van alle A+O-bedrijven is er een toolkit ontwikkeld en kosteloos beschikbaar. Daarmee kun je voor jouw bedrijf een eigen wervingscampagne opzetten.  

Wat zit er allemaal in de toolkit?  

In deze digitale toolkit vind je vier dingen: een brandingvideo, fotomateriaal, een digitale poster en een roll-up banner. Allereerst de video. Aan deze video hebben meer dan veertig A+O-bedrijven meegewerkt, waardoor een breed en wervend beeld van de sector wordt neergezet. Hij is in verschillende lengtes beschikbaar: 1 minuut, 30 seconden, 15 seconden en 6 seconden. Ook kun je de video naar eigen wens aanpassen. Daardoor is deze niet alleen bruikbaar voor jouw personeelswerving, maar ook in te zetten bij bedrijfsbezoeken of open dagen op scholen. In de toolkit zit een handleiding met uitleg hoe je op een eenvoudige manier de video kunt aanpassen met bijvoorbeeld je eigen bedrijfslogo. Wil je je eigen werknemers en bezoekers op de werkplek kennis laten maken met de campagne? Download dan een bestand waarmee je een banner laat maken.

Fotomateriaal en digitale poster 

Naast de video vind je in de toolkit vijfentwintig rechtenvrije foto’s die je kunt gebruiken voor je eigen employer branding. Bijvoorbeeld voor personeelsadvertenties in verschillende media en voor sociale media. Daarnaast kun je een digitale poster downloaden en printen. De poster is aan te passen met je eigen tekst en bedrijfslogo en is in- en extern te gebruiken om zo de campagne zichtbaar te maken.

Is de toolkit voor alle A+O-bedrijven bruikbaar? 

Ja, dat is het geval! Voor het maken van de video en foto’s is samengewerkt met veertig A+O-bedrijven. Maar met behulp van artificiële intelligentie zijn de gezichten van de medewerkers in de video en op de foto’s veranderd in neutrale personen en zijn geen bedrijfslogo’s zichtbaar. Daardoor kan ieder A+O-bedrijf het beeldmateriaal vrij gebruiken voor de eigen employer branding.

Enthousiast geworden? Ga met de toolkit aan de slag! 

Met de toolkit kun je dus eenvoudig aan de slag om voor je eigen bedrijf een professionele wervingscampagne op te zetten. Maar daardoor doe je tegelijkertijd óók iets voor de hele sector. Want hoe meer bedrijven meedoen, hoe bekender en hopelijk aantrekkelijker onze branche wordt. Daarom doen we een oproep aan ieder A+O-bedrijf om vooral mee te doen en de hashtag #makersvandetoekomst te gebruiken. Want door de krachten van alle 1.350 Metalektro-bedrijven te bundelen, kunnen we gezamenlijk laten zien wat voor moois onze sector allemaal te bieden heeft!

Ben je nieuwsgierig naar de toolkit? Klik dan op deze link!

Blijf op de hoogte!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuws over de sector.

Ter inspiratie / alle berichten