Pagina 1 van 9
Nederland telt talloze succesvolle metalektrobedrijven. Bedrijven die als vanzelfsprekend investeren in (sociale) innovatie. Wat is het geheim van deze ondernemingen? Ditmaal in de serie ‘Made in Holland’: DeJong hot water tanks.
Een jaar geleden besloot de Kooiman Marine Group het hr-beleid te gaan professionaliseren. De vergoedingsmogelijkheden vanuit het ‘Strategisch plan duurzaam ontwikkelen van medewerkers’ van A+O gaven het bedrijf een extra zetje om daadwerkelijk de slag te gaan.
A+O-bedrijf ECS Electronics was altijd al met opleiden en ontwikkelen bezig. Maar het bleef vooral een momentopname. Nu wil het bedrijf uit Breda, dat trekhaakbekabeling ontwikkelt en produceert, toe naar strategisch ontwikkelen. Hoe? Met behulp van A+O-aanbod ‘Strategisch plan duurzaam ontwikkelen medewerkers’ en medewerker Stephen van der Laan die zelf het roer omgooide en zich liet omscholen.
Om hun monteurs fit en gezond te houden, ging GWOC al in 2015 aan de slag met duurzame inzetbaarheid. Inmiddels staat het GWOC Vitaal-programma stevig op de rit en is de bewustwording over dit thema bij de meer dan 50 medewerkers flink toegenomen. “De gouden tip? Kijk goed naar je doelgroep. Zij bepalen wat je aanbiedt”, vertelt Orianda Dekker, hr-adviseur bij GWOC.
Maybritt Larsen gaf leiding aan de fusie van high tech-bedrijven Larsen en Buhl
In januari dit jaar fuseerden Larsen Premium Precision Parts uit Zeewolde en Buhl Fijnmetaalbewerking uit Hilversum tot Larsen & Buhl. Maybritt Larsen, hoofd P&O en marketing, gaf het proces leiding. Hoe verliep het samengaan van twee culturen? Maar ook: hoe is het om ‘dochter van’ te zijn en als vrouw in een mannenwereld leiding te geven?
Pagina 1 van 9